En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2015-03-30

Påskvecka

Blå måndag heter visst den här dagen i påskveckan, tycker mest den är grå och regnig.
Påsken är perfekt för oss pysseltokiga, det blir liksom legitimt för oss att hålla på med det som är så roligt, gå bananas på fjädrar, flirtkulor och annat skoj. Fabulous!

Jag har gjort Pelle plutt som tog ett skutt, skutt in i en tavla, det är kanske nu han ska tappa tån och spika fast den.... 
Hittade två dekorationstassar på loppis som var gula, vad ska jag ha dem till hann jag tänka innan hjärncellerna var igång och arbetade fram en liten tavla tillsammans med mina händer.

Provade även på att göra ett påskägg med gipsbindor, hur roligt som helst, inte var det svårt heller.
Blåste upp en ballong med lite vatten i så det blev lite tyngd i ballongen. Doppade gipsbindor i ljummet vatten som jag hade klippt till i lagom stora bitar. Sedan var det bara att klä in ballongen upp till önskad storlek. Låt torka mellan du tar ett nytt lager. Jag tog tre lager. Klippte den lite taggig när den hade torkat.
Tänk på när du planterar i ägget att du har den i en kruka som inte läcker vatten.


Det här keramikägget köpte jag på loppis förra året, det var gult men jag målade det vitt och dekorerade med en bild med decoupage teknik och lite glitter.



Några våriga kort har det även blivit.



Lampan som brukar ändra utseende efter årstid fick en påskig utstyrsel.


 Vem vet, det kommer kanske mer påskiga kärringar eller kycklingar i veckan.........





2 kommentarer:

  1. Åhhhhh vad du är duktig...så himla fina saker och vilken härlig tavla ;))....har du köpt fjädrarna i papper på Lagerhaus ?...för jag såg i en tidning idag att dom sålde i papper och såg likadana ut som dina ;)...funderade på att köpa sådana jag också...alltid kul att se vad du pysslat till ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Bia❤ jo det stämmer att de kommer från Lagerhaus, det glömde jag visst att skiva!
    Ha det bäst kram på dig❤

    SvaraRadera