En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-12-11

Pappersgranar

I veckan har jag klippt granar i papper, jag ska ha mina som bordsplacering på julafton.
Skriv ut mallen på granarna, ta ytterligare två papper (tre sammanlagt) och lägg under pappret du skrivit ut. Nu vet jag inte varför mallens bakgrund inte blir vit, för det är den men det har nog med bloggens färg.....Annars får ni klippa ut en mall och rita av den.
Fäst papperna med gem så att de ligger still, klipp ut granarna. 
Sy nu en söm mitt i och igenom de tre granarna, klipp av trådarna eller behåll om du vill hänga din gran. Vik upp granen.
Jag stansade ut en stjärna som jag satt i toppen.






Mall till 6 stycken granar
(Spara bild som, i din dator och skriv sedan ut)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar