En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-11-20

Tavla

Den här lilla tavlan har jag själv gjort och känner mig äntligen nöjd, efter att har målats om och gjorts om flera gånger innan jag blev nöjd. 
Skam den som ger sig! 
Blev slutligen inspirerad av Greengates Winterkatalog. 
Tavlan är av masonit som jag har målat. 
Klippte ut en rundel i tapet med mattallrik som mall, limmade fast med decoupagelim, sedan tårtpapper och stjärna med samma metod.
Borrat hål och tryckt i en batteridriven ljusslinga som jag köpt på Claes Ohlsson för 20 kr.  




Hittade tavlan eller rättare sagt tavlorna på loppis, då var de målade gråblårandigt, typ.

Den andra tavlan som jag gjort tidigare har flyttat några kvarter bort. Så här blev den.

Den här lilla marmorbrickan har jag fyndat på loppis för endast 10 kr, den behövde limmas. 
Den är så pass avancerad att den går att snurra på, det Ni!
Min lilla svarta kalender kommer från Köpmanshuset i Höör. 
Resten kommer ur mina egna händer, hihi! 
Nu syns inte riktigt silverljusstaken men den fick min man när han döptes, som nu äntligen kommit ut ur garderoben ;)
Ha en riktigt bra dag trots 50 nyanser av grått ute.
Kram Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar