En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-11-16

80-års fest

Lite tung i huvudet och trött efter en sanslöst rolig 80-års fest igår då våra kära vänner Kristina och Anders firade sina 40 års dagar. Otroligt roligt hade vi, många skratt och stämningen var på topp hela kvällen. Vi var över 60 gäster i blandad ålder som höll till i Hörby FF:s klubblokal, ett perfekt ställe att ha sin fest på. 
Jag hjälpte till med lite bordsdekorationer namnskyltar och lite annat lull lull. ;)
Utsmyckning och dekoration gick i naturens tecken. Ljusen har jag dekorerat genom att bränna in motivet i ljuset.
Zink krukorna är loppisfynd och med ljuskoppar i med grön oasis har vi dekorerat med rosor, grankvistar, lärkträdskottar, mossa och grässtrå.
Det blev 20 stycken små blomsterarrangemang.







 Bordsplaceringarna blev på två tvättbrädor som jag fyndat på loppis.


Vår present till 40-åringarna blev en inramad förstoring på deras barn och en fotobok som blev mycket uppskattad då barnen annars inte är så villiga att vara med på bild. 
Jag och barnen var ute på "mission" i allra största hemlighet i ett strålande vackert väder, de var så otroligt duktiga.



Jag hade en kjol på mig från Desigual, så jag gjorde matchande armband i samma färger som kjolen. Det är fördel med att göra smycken själv att man kan få exakt i de färger man vill ha.




 Ha en fortsatt trevlig söndags kväll!





1 kommentar:

  1. Åh så fin dukning....jag har blivit förtjust i grönt i alla nyanser....skulle vilja ha lite gröna nyanser i mitt bloggrum, och det tror jag skulle bli snyggt eftersom det är jordnära färger där nu ;))....snygga armband !!
    Kram bia

    SvaraRadera