En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-10-12

@lantis

Efter barnens fotbollsmatcher idag med vinst för båda lagen, bar det iväg till @lantis som ligger precis utanför Hörby, i Östra Almarkaröd för lite fika. 
Läste igår på Facebook att de fått en ny kaffemaskin och det måste ju testas.
Här är det verkligen gemytligt, det andas naturligt och mysfaktorn är hög. Du kan både fika, handla och ha det bra helt enkelt, samtidigt som allt är ekologiskt, fairtrade, egen och närproducerat. 
Jane och Andreas heter dessa trevliga människor som driver detta med sina barn.
http://www.at-lantis.se/

@lantis
- ekologisk och rättvis handel
i härlig lantlig miljö!

Unikt utbud och hög mysfaktor! 


Lokalproducerade och genuina varor, egenproducerat från KRAV-godkänd gård, mycket närproducerat efter säsong. 

  Både mat och kvalitetsartiklar för kropp och hem.  

Både exklusivt och enkelt - något för alla! 


Följ oss på Facebook!




Kaffet jag drack var ekolatte gjord på Arabica bönan som är fairtrade och ekologiskt odlad smakade mycket utsökt. 
Det var mycket smak av kaffe vilket jag annars tycker försvinner i en latte. 
Jag skojade att jag ville ha en nalle i mönstret på latten, vad snopen jag blev över att jag faktiskt fick en nalle. Helt otroligt efter att precis invigt kaffe maskinen. Undras vilka mönster det kommer bli i kaffet till jul, en tomte kanske?.......
Kakan var också mycket god med pinjenötter och grädde till.
Har ni inte varit här så är det verkligen värt ett besök. Du kan ju även hitta trevliga julklappar att ge bort till jul eller varför inte till dig själv. 
Jag köpte ett ljus som blir som spindelnät när det brinner. Du ser på bilden nedanför.





Här är den fina nallen.


Ljusen som blir som spindelnät












 Jane som driver butiken tillsammans med sin Andreas.


Gulligt möblemang för de lite mindre barnen. Perfekt utflyktsmål med småbarn då ankor, gäss går fritt ute. På bordet inomhus låg ritblock och pennor.




Hoppas du också hittar dit!
♥♥♥♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar