En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-09-15

Bordsdekoration

Till följd av mitt ryggont har jag nu fått domningar och stickningar i ett ben, en arm och i halva ansiktet, obehagligt men inte första gången det händer så därför tänker den här skruttiga tanten lägger upp en bild som jag tog för ca 2 veckor sedan.
Ljusslingan som jag köpt på Nille tycker jag så mycket om då den drivs av batteri, på så sätt kan man använda den på bordet utan att någon behöver snubbla på sladden och man slipper borra hål i bordet, även om jag inte hade tänkt gå så långt ;) Jag lovar!
I skålen blev det lite gott o blandat, en kronärtskocka, lite grönt, fjädrar och drivved. Älskar naturmaterial........
Murgrönan på båge var tidigare rund men jag har istället böjt den hjärtformad.
En liten stämplad fjäril på en träbit och en snodd i naturmaterial runt krukan mjukar upp linjerna tycker jag. Som löpare på bordet har jag klippt till juteväv.





2 kommentarer:

  1. Fint, du vet verkligen att ta vara på det vackra...
    När det gäller värk, domningar och annat...kräv en remiss till RMS om du inte varit där...det finns vårdpersonal som vet och kan....mitt liv har fått en helt annan vändning. Inte enklare, tvärtom...men en jag kan få grepp om. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Jätte vackert! Vart kan man hitta den fina ljusslingan?
    Hälsningar Tina

    SvaraRadera