En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-08-04

Textil tavlor

Slutförde idag ett projekt som jag påbörjade under semestern. 
Jag har varit lite inaktiv i pysslandet på grund av värmen men eftersom det var lite svalare idag tog jag nu tag i detta.

Av två ljusstakar som jag spraymålat, sedan limmat på två skålar har jag nu murgröna i.







Beskrivning:

Klippte ut djuren var för sig.


Ritade runt tyget på vliesofixpapper och klippte ut.
Den klistrade sidan ska vara mot tyget.


Stryk på och bakom tyget sedan avlägsnar du pappret på baksidan, därefter kan du stryka fast det på ett tyg som du vill ha det på.



Sy konturer på tyget, gärna flera sömmar för att förstärka effekten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar