En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-06-26

Ahlgrens bilar pannacotta

Ett super enkelt recept som du kan förbereda dagen innan.

8 portioner

Ingredienser:
2 påsar Ahlgrens bilar
9 dl vispgrädde.

Sortera bilarna i färger. 
Värm upp 3 dl grädde tills det börjar sjuda, dra ifrån och häll i ca 50 rosa eller vilken färg du väljer först i grädden och smält. Häll i glas och ställ i kylen ca 2 timmar eller tills det stelnat gör samma procedur med nästa färg och grädde och häll över på det som stelnat. Sammanlagt 3 gånger.
Jag gjorde dessa dagen innan. Sedan garnerade jag med bilar som blev över precis innan, (några slank ner under tiden)
Jag använde mig av en tratt när jag hällde i gräddblandningen så blir det inte så kladdigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar