En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-11-22

Jul installation med skridskor

Nu har start skottet gått för att få lov att påbörja mina julinstallationer, det tar sin lilla tid och därför börjar jag i god tid. 
Mannen skakar på huvudet och funderar kring varför jag börjar tidigare för vart år.
Jag tycker det är så otroligt roligt och inget jag vill hasta fram. Lite julmusik på detta så att man kommer i rätta stämningen.
I förgår handlade jag vackra juldekorationer hos fina Camilla som äger Butik Elviras här i byn.
Dessa vackra ljus lyktor kommer där ifrån, de ger så mysigt sken. Blommorna som jag dekorerat min mans första skridskor med kommer även där ifrån.
Det blev en del annat också som jag har en plan för men det får bli helgens projekt.



Lyktor från Elviras stor 69 kr Liten 49 kr
Rosor från Elviras i Magnus första skridskor.

Jag är inte mycket för broderade tavlor men den här vackra har jag hittat på Amnesty och ramat in i en ram som jag målat. Den passade bra ihop i färger och motivet är jul likt.

Jag har fyllt en ljuslykta med ljusbollar och kottar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar