En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-10-31

Halloween

Jaha då var snart denna dag till enda. 
Jag var ju igång tidigt idag med mitt örhänge.
Barnen sov och jag hann förbereda lite inför vår traditionella halloween fika innan det var dax för jobb.
Årets halloween blev inte lika avancerad som förra året, då pysslade vi i flera dagar.
I år blev det till och med ( köööpe keaga ) jag som är smålänning har trots allt anammat detta uttryck.
Den var super god.! Vi bjöd in barnens farmor på lite fika och hon blev nog lite  skraj när hon fick se barnen, trots att de hade en light version av utklädning i år. 
Summan av kardemumman är att vi hade hur mysigt som helst trots köööpe keaga och light version. I det enkla bor det vackra sägs det.

Till och med skeletten höll sams bland godiset.










2 kommentarer:

  1. Hmmm, lightversion, säger du....
    Ganska avancerat, säger jag....
    Jättefint!
    Söta, lr, ..... jag menar LÄSKIGA barn, huuuu ;)
    Kram ❤️
    Malin

    SvaraRadera
  2. Tack kära Malin! ♥
    Det var nog så att jag själv jämförde med förra årets fika. Eftersom jag hade lagt ut om den tidigare så hade ni kanske förväntat er något annat, kanske en utklädd pysslare som jag bland bakelser eller nått???

    SvaraRadera