En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-08-12

Flyttloppis

Till helgen ska min kära svärmor ha flyttloppis, tänk så många saker man hinner samla på sig under alla dessa år i ett hus. 
I söndags var vi på vinden och sorterade saker som skulle säljas och kastas.
Det var lite som att gå på skattjakt. Min svärmor har varit duktig på att spara men även bevarat det väl. Det va häftigt att hitta alla hennes skor från 60-talet i sina original kartonger. Jag fick såklart pausa i mitt packande och prova skor.....
Naina, min mans mormor, arbetade som sömmerska, en mycket duktig sådan. Vi hittade många fina klänningar som hon har sytt, men vi hade inte hjärta att låta dem gå till loppis. Denna underbara kvinna finns inte med oss längre, men hon har en egen liten plats i mitt hjärta.
Jag hittade i en påse lite retro tyger, kan nämna att jag blev helt nostalgisk när jag hittade ett tyg med dunderklumpen. Det var en film som jag såg många gånger under min barndom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar