En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-07-15


Sist skrev jag om tyger och det är en evighet sedan.......

Innan semestern var det mycket både hemma och på arbetet. 
För en gång skull lyssnade jag på min kropp och försökte vila när utrymme gavs och lade ner mina prestations krav på att göra en bra blogg.


Nu har jag haft semester i två veckor och känner att det skulle vara roligt att uppdatera bloggen lite.
Jag har sytt två hiss gardiner av tyget jag köpte i Löberöd sist och resultatet ser ni här.





 

Personalrum

 

 På min förskola där jag arbetar fick jag i uppdrag att fixa till ett nytt personalrum då det gamla ska användas till annat.
Detta projekt var jätte roligt, jag som älskar att återanvända gamla saker och att hålla en stram budget var inga problem. 
Jag var runt på loppisar, kollade blocket och gick igenom mina egna gömmor. Jag fyndade även på Ikea då där var rea.
Min kollega Malin hjälpte mig en kväll på jobbet och vi hade riktigt trevligt.

Soffan var den enda möbel vi hade innan, jag fyndade fåtöljer tyget och mattan på IKEA.
Skänken hittade jag på blocket för 250 kr

Disco lampan har hängt i rummet innan men lyckades inte få ner den just då.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar