En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-07-23

Lavendelhjärtan

Lavendel hjärtan























Igår skulle jag sy lavendel hjärtan.
Har en massa projekt som jag skulle tagit mig an under semestern, överallt blir jag påmind om saker som jag antingen skulle renovera, måla, sy, spika, såga,  ja, listan kan göras lång.
Så iallafall bestämde jag mig för att sy, då hittar jag inte pedalen till symaskinen, (märklig sak att bli av med) för den hade jag lagt på något säkert ställe som vanligt. Jag letade och letade men efter att nästan gett upp så hittar jag den.
Fick ju tvunget sy lite innan det var tid för att sova..........= (trött idag)
Fortsatte nu på morgonen, utomhus i det vackra vädret.
De fick ju tvunget fotograferas i sin rätta miljö.
Nu är jag inte så flitig så att jag torkar lavendeln själv, den kan du köpa hos 
Camilla på  Elviras i Hörby 
om du själv får för dig att sy ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar