En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-05-12


Hej!

Jag måste börja med att be om ursäkt för mitt inaktiva bloggande. En liten förklaring.
Maj månad är en väldigt speciell månad.

Jag har aldrig längtat så efter våren som i år, såsom.......
 Solen, blommor, sitta ute, kaffe i solen, fågelkvitter, plantera, grillat, fika rosé, picknick, slippa alla ytterkläder, listan kan bli hur lång som helst......

Tänk om det bara kunde få vara så underbart och inte alla andra måsten, såsom.........

Allergier, ogräs, gräsmatta, rabatter, fönsterputsning, möten, pappers arbete, deadlines.......

Dessutom ska jag vara glad och tacksam för att våren äntligen är här men jag är bara trött, trött, trött.

Varje år reagerar min kropp med att inaktivera hjärna och kropp när allt annat slår ut i knopp.

Jag tänker vart år att jag ska vara närvarande och verkligen se och njuta när blad och blommor slår ut i knopp men över en natt är allt i blom, 
(känns det som). 
Eller har maj månad bara rullat på och jag har missat det.
Som tur är har vi halva maj månad kvar och jag får försöka var lite mer närvarande.
Men jag undrar varför allt ska hända i maj månad, kanske för att den är så vacker?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar