En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-04-01

 Fjärils Tavla
Under påsken har det pågått konstrunda i hela Skåne, så varför inte passa på att göra en egen tavla.
(Tavlor gör jag hela tiden, men då tänker jag den där klantiga sortens tavlor)
Nåväl, jag har ju trots allt målat mycket tidigare men just nu skulle det bli en tavla som går snabbt och smidigt.
Ni kan prova själv, för det var inte svårt.

                                                                                                               

Jag använde mig av en fjärilsbok, som jag inhandlat på loppis, 3D kuddar och inslags papper.
Jag klippte ut fjärilarna och monterade de med 3D kuddarna.
Jag använde mig även av 3D kuddarna när jag monterade tavlan så att inte glaset ligger direkt på.

1 kommentar: