En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-04-12

Vaxduk

Idag på morgonen innan arbetet svänger jag inom Ica butiken för att handla lite "fredagsmys" och annat nyttigt förstås. 

Inne i affären passerar jag avdelningen med hushålls artiklar men då larmar hjärnan backa, nej det måste har varit ögat. Hjärnan är så slö, så den kan det inte vara. Får plötsligt backa tillbaks till vax dukarna. Jag tror till och med jag gick baklänges. Tur där inte var så mycket folk.

Där hänger den, en alldeles ny rulle med tyg som det står Martina på.

Tyget består av både fåglar och fjärilar i vintage stil, bättre kan det inte bli.

Har länge tänkt att jag ska köpa en ny vax duk och spänna på vårt köksbord. Bordet är vitt men med rejäla repor. Att ta ut och slipa detta bord har det varken varit tid eller lust till.

En snygg nödlösning! 



1 kommentar:

  1. Super fint
    Hade de mkt?
    Är såå sugen på en ny vaxduk t köket. Lite ljusare hade jag tänkt.. trött på den svarta...kram helena

    SvaraRadera