En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-03-25

Solo katten in action


Idag vaknade jag i småland, hemma hos mina föräldrar. När jag sitter vid köksbordet och dricker mitt morgon kaffe kommer katten Solo och gör mig sällskap, mitt på köksbordet!(det finaste man har sätter man på bordet).
Den tidiga morgonsolen och blommorna i bakgrunden gjorde sig otroligt fint, som tur var hade jag kameran i beredskap.
Plötsligt hörs ett krafsande på väggen och när jag tittar ut, sitter det en ekorre på fågelhuset utanför fönstret. När jag sedan tittar på Solo sitter han på golvet och ser ut som självaste ekorren, herre min gud! Är jag vaken eller drömmer jag?
Så utspelar sig detta ekorre drama en måndagsmorgon i ett kök mitt i småland......











.......tills att Solo tröttnar och lägger sig till rätta, men ekorren han fortsätter att gluffsa i sig för glatta livet av fåglarnas mat.........

(Solo har gett sitt medgivande till att medverka här på bloggen, men ekorren har jag tyvärr inte kunnat fråga.)

1 kommentar:

  1. Superfina bilder.
    Rolig text :-)
    Sååå fin katt. Och kurre är söt han med ♥♥
    Härligt
    Kram helena

    SvaraRadera